Co mnie zaskoczyło we Francji?

04:22 Karateusz 21 Comments

Od zawsze uważałam, sam język francuski, za wspaniały język. Wzięłąm udział w konkursie do którego nie miałam jakiś super oczekiwań. Udało się, wygrałam i pojechałam na wspaniałą wycieczkę życia. Francja kojarzona z elegancją, kulturą, winem no i bagietką. Tak, to wszystko z czym jest kojarzona to prawda. Jednak chce Wam powiedzieć ciekawostki, które podczas pobytu mnie zaskoczyły i zauroczyły



1. Całowanie
We Francji nie wazne ile masz lat, 5, 18,40czy 74 i nie wazne jakiej jesteś płci, wszyscy dają sobie na powitanie buziaki w policzki. Bardzo mnie to zaskoczyło, ponieważ u nas w Polsce, Panowie podają sobie rękę, a jak przysłowie nasze Polskie mówi "jak chłopy się całują, to będzie padać. 

2. Bagietka 
Francuzi dosłownie jadają do wszystkiego bagietkę i na wszystkie sposoby. Nawet samą bagietkę jedzą do obiadu tzn do ziemniaków. wcinają jakies mięso, ziemniaki a tu nagle przejadają to bagietką. Coś nowego dla mnie, a zarazem coś uroczego.


3. Obiad z kolacją
U nas w Polsce obiad wygląda standardowo, zazwyczaj jest to jakieś jedno danie, albo dwa. A we Francji jest tak:
-przystawka
-drugie danie 
-sery
-deser (najczęściej jest to owoc)
Oczywiście wszystko z bagietką, oprócz deseru. I nie ważne jaki dzień tygodnia obiad zawsze jest taki obfity. No i kolacja, kolacja wygląda tak samo jak obiad. Zawsze byłam taka najedzona, że prawię pękałam. Nie było dnia żebym była głodna.

4.Czas
Francuzom nigdzie się nie spieszy. Mają na wszystko czas. Sam obiad jedzą ok. 3h. My jednak cały czas biegniemy, a tam, że tak powiem brzydko "wyjebongo". 


5. Brak problemów
My Polacy, zawsze szukamy jakiegoś głupiego powodu do tego, aby się zdenerwować, czy nie mieć humoru, a tam, wszyscy zawsze są uśmiechnięci. Kiedy zapytasz się francuza czy wszystko okej, on odpowie że jest wszystko super. Gdy byłam tam dwa tygodnie to nie spotkałam się z odpowiedziom, że jest coś źle, albo że ktoś nie ma nastroju, albo siły na jakieś rozrywki. 

6. Wino
To typowy alkohol we Francji. Piją wino, do wszystkiego. Tylko to jest kulturalne picie, lampka góra dwie, nie to co u nas, że jak ktoś zaczyna pić to do nietrzeźwości. I prędzej spotka się na ulicach pijanych obcokrajowców niż pijanego francuza. No i dodam, że nasze wina to się nie umywają się do ich win. Francuskie wina są przepyszne!!


Mam jeszcze parę ciekawostek, ale to może na kolejny post, jeśli jesteście ciekawi innych ciekawostek, to piszcie w komentarzach czy mam tak owy drugi post napisać. Mam nadzieję, że Wam się podobało! Trzymajcie się i do następnego!! <3 











You Might Also Like

21 komentarzy:

  1. Francja to piękny kraj, akurat planuje pojechać tam jesienią z chłopakiem ;) nie mogę sie doczekać, szczególnie po Twoim poście! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że wygrałaś wycieczkę do Francji, ja takiego szczęścia nie miałabym. Czytając Twój wpis sama byłam zaskoczona niektórymi ciekawostkami.

    > https://hot-schot.blogspot.com/ <

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne zdj i mega post :D pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi osobiście Francja kojarzu się z winem i dobrym gustem pod wieloma względami, świetny pomysł na post, miło się czytało :)

    Jesteście ciekawi trendów na nadchodzący sezon? Zapraszam na mojego bloga,a wszystkiego się dowiecie :) zostawiając ślad po sobie na moim blogu sprawicie, że z chęcią odwiedzę wasz blog i odwdzięcze się :)

    http://mamariw.blogspot.com/2016/08/abc-sezonu-jesienzima-201617.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje wygranej :) Świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Francja to bardzo cudowny kraj. Bardzo mi się tam podoba.
    W następne wakacje jadę tam na obóz już nie mogę się doczekać.
    Genialny post Tw wskazówki mi się przydadzą na pewno.
    http://spam2506.blogspot.com/2016/08/szansa.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja we Francji byłam tylko przejazdem niestety..

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym pojechać do Francji. Bardzo miło mi się czytało, lubię czytać o innych kulturach :) Jedyne co mi się nie podoba to zdjęcia, spodziewałam się grafiki z Twojej wycieczki :) slaguu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są trzy posty ze zdjęciami z mojego wyjazdu! :D Więc wystarczy trochę poszukać :)

      Usuń
  9. Bardzo chciałabym kiedyś odwiedzić Francję. Ciekawostki mega ♡ zdziwił mnie fakt, że do wszystkiego jadają oni bagietki. Co do przywitania słyszałam o tym w jaki sposób się tam witają. Po za tym gratuluję takiej wycieczki :)

    okiem-nastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Po tych ciekawostkach sądząc Francja to bardzo interesujący kraj. Jeszcze nie miałam okazji go odwiedzić, aczkolwiek w przyszłości bardzo bym chciała:). Lubię poznawać nową kulturę i zwyczaje.^^
    Pozdrawiam!
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post ! My niedługo odwiedzimy Włochy :) Pozdrawiamy i zapraszamy do nas ^^
    http://ivicini.blogspot.com/2016/08/quotidianita-femminile-kobieca.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ohhh tesknie za Francja, nie moge sie doczekac az tam wroce ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym to zobaczyć na żywo. Intryguje mnie kultura innych krajów.
    kinga-wajman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiesz, że zazwyczaj omijam nieznane mi blogi. Dziś z nudów znalazłam Cię na grupie jakiejś, nie zawiodłam się postem uwielbiam ciekawostki. Co do bagietek i serów to słyszałam i sama bym chciała to ciągle wcinać, uwielbiam bagietki. Obiadów i kolacji bym siętakich bała, że przytyje. O problemach staram się i tutaj nie myśleć, miło by było mieć takie osoby gdzieś w środowisku. Co tam robiłaś wgl ? Francuzi mówią po angielsku ? czy raczej przywiązani do swojego języka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że się nie zawiodłaś. Korci mnie, aby odpowiedzieć Ci na wszystkie pytania, ale w najbliższym poście dowiesz się wszystkiego. A jeśli to nie zaspokoi Twojej ciekawości i chciałabyś dowiedzieć się więcej, wtedy zapraszam Cię do prywatnej rozmowy, gdzie będe mogła na wszystkie Twoje pytania jak najdokładniej odpowiedzieć. ;*

      Usuń
    2. Albo nagram filmik na youtube z odpowiedziami na wszystkie pytania, które zostaną mi zadane :*

      Usuń
  15. Francja to specyficzny kraj ale ma swoj urok,trzeba przyznac :)

    Strong-power.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam we Francji :) Piękny kraj *.*
    Zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam
    https://urodawygoda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Francja to cudowne miejsce, szkoda, że w dzisiejszych czasach takie straszne rzeczy się tam dzieją, zegarek przepiękny!
    http://kariiix.blogspot.com/2016/08/3-nowa-szkoa-kierunek-technik-infomatyk.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedys napisalam podobnego posta, tylko o tym mnie zaskoczylo w Anglii. We Francji nigdy nie bylam, ale z tego co czytam kompletnie inna mentalnosc ludzi, w porownaniu do Polakow, czy Anglikow. Moze lepsza? :D
    Pozdrawiam (W.)

    OdpowiedzUsuń