Seriale, które musisz obejrzeć!

10:50 Karateusz 9 Comments

Dobra, przyszedł 2 listopada... Za oknem jedna wielka masakra, zimno, pizga no i szybko robi się ciemno. A co w taką pogodę chce się robić? No właśnie... NIC! Dlatego dla osób, które uwielbiają kisić się w łóżku i oglądać różne filmy lub seriale, czy tak jak ja grać w simsy!! To, to jest post dla Was!! Szukacie dobrego serialu?! Już biegnę Wam z pomocą!! 


Mam dla Was 5 seriali! Każdy jest o czymś innym! I zapewniam Was, że każdy jest wart poświęcenia tych kilkunastu godzin. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie oglądanie dobrego serialu czy filmu, jest czymś wspaniałym. Podczas seansu mam w sobie różne uczucia: złość, lęk, przerażenie, ukojenie, spokój, podziw itp. 


OKEJ TO ZACZYNAMY!!
 (od razu mówię, że kolejność podawanych seriali jest przypadkowa, ponieważ wszystkie są genialne!)

1. AMERICAN HORROR STORY

Amerykański serial, posiada on 6 sezonów, jednak żaden nie jest ze sobą powiązany, tworząc przez to sześć miniseriali. Jak sama nazwa wskazuje jest to serial z gatunku horror. Coś dla miłośników dreszczyku emocji! Jedynym powiązaniem jakie jest między sezonami to obsada. Zmieniają się tylko pojedyncze postacie.



Seria 1: Murder House (2011)

Głównymi bohaterami jest rodzina Hermanów: psychiatra Ben , jego żona Vivien  i nastoletnia córka Violet . Po tym jak Vivien poroniła, Ben zdradził ją ze swoją pacjentką. Po tym wydarzeniu rodzina Hermanów kupuje stary, odrestaurowany dom, aby zacząć wszystko od nowa. Violet zmaga się z depresją i zaczyna świrować z pacjentem ojca, które jak potem się okazało miał bardzo dużo do ukrycia przed dziewczyną którą kochał. Hermanowie odrywają, że w ich domu są duchy niegdyś zmarłych osób. Można w trakcie oglądania sezonu zobaczyć w jaki sposób każda z danych osób, których dusze błąkają się do końca świata zostały zabite. 

Seria 2: Asylum (2012–2013)

Głowna akcja dzieję się w 1964r w szpitalu psychiatrycznym "Briacliff" w Massachusette.  Akcja rozpoczyna się w momencie, gdy do Briarcliff trafia niesłusznie oskarżony o serię morderstw Kit Walker. W międzyczasie dziennikarka Lana Winters  przeprowadza wywiad z siostrą Jude, która siłą zamyka ją w szpitalu z powodu homoseksualizmu. Pacjenci zmagają się z torturami siostry Jude i nieludzkimi eksperymentami w wykonaniu byłego nazisty, doktora Ardena. Oprócz tego, personel i pacjenci Briarcliff poddawani są działalności nadprzyrodzonych mocy, wpływowi diabła i porwaniom przez siły pozaziemskie.

Seria 3: Sabat (2013–2014)  Moim zdaniem najgorszy sezon.

Akcja odbywa się w 2013 roku w Nowym Orleanie. Głównymi bohaterkami są członkinie sabatu czarownic, których XVII-wieczne przodkinie przeżyły procesy w Salem. Cordelia Foxx, prowadzi szkołę dla młodych czarownic. Nastolatki przygotowują się do wyboru kolejnej „Najwyższej”, która odziedziczy tytuł po Fionie.

Seria 4: Freak Show (2014–2015)
Akcja odbywa się w 1952 roku w miasteczku Jupiter na Florydzie. Fabuła skupia się na jednym z ostatnich freak shows, czyli trup cyrkowych, składających się z osób z deformacjami ciała, traktowanych przez społeczeństwo jako dziwolągi. W międzyczasie niezrównoważony psychicznie Dandy Mott  pragnie zostać właścicielem trupy, w czym wspiera go nadopiekuńcza matka, Gloria. W odcinkach przewijają się także wątki: prześladowań wobec bohaterów, ich wewnętrznych konfliktów, zbrodni klauna Twisty'ego  w obrębie Jupiter oraz marzeń Elsy o wielkiej karierze wokalnej.


Seria 5: Hotel (2015–2016)


Główna akcja odbywa się w 2015 roku w Los Angeles. Wszystkie wątki skupiają się wokół hotelu Cortez, który jest nawiedzony i w którym straszą duchy osób niegdyś w nim zabitych. Przed wielu laty założył go James Patrick March, który torturował gości. Aktualnie właścicielką hotelu jest wampirzyca, hrabina Elizabeth Johnson. (Taka dygresja. Lady Gaga zagrała genialną rolę!!) No ale wracając. W hotelu zamieszkuje detektyw John Lowe, prowadzący sprawę mordercy, dla którego źródło inspiracji stanowi Dekalog. Równocześnie rozwija się wątek rozwodu Johna z Alex , ich zaginionego syna, Holdena  a także relacji z uwodzącą go narkomanką Sally McKenną.

Seria 6: Roanoke (2016)

Seria szósta jest podzielona na dwie pięcioodcinkowe części. Akcja skupia się na terenach Roanoke pierwszej angielskiej kolonii w Ameryce, która zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Według wydarzeń przedstawionych w serii żona jej gubernatora, Tomasyn „Jatka” White, zabiła resztę osadników i od wieków prześladuje tereny Roanoke, nie chcąc pozwolić, by ktokolwiek zasiedlił te ziemie. Pierwsza połowa szóstej serii jest realizowana w formie programu dokumentalnego My Roanoke Nightmare, w którym Matt Miller , jego żona Shelby  i siostra Lee Harris wspominają swój pobyt we wspomnianym domu. W programie odtworzono wydarzenia. byli świadkami paranormalnych zdarzeń, a duchy mieszkańców Roanoke  próbowali ich zabić. Bohaterem udało się jednak uciec w noc tak zwanej krwawej pełni księżyca. W drugiej połowie szóstej serii producent My Roanoke Nightmare, Sidney Aaron James , realizuje w Roanoke kolejny program. Matt, Shelby, Lee, Dominic, Audrey, Monet i Rory powracają do domu, gdzie spędzają czas podczas krwawej pełni. Ich pobyt jest nagrywany na potrzeby reality show Return to Roanoke: Three Days in Hell. Cała siódemka musi się zmierzyć z horrorem nawiedzonego domu, którego duchy ponownie prześladują rezydentów.

2. SKINS

Kolejny serial, który jestem w stanie polecić młodzieży!! Opowiada o przyjaciołach, którzy umieją się bawić, alkohol, sex, imprezy.Jednak serial ten, mimo że wydaje się demoralizować, tak naprawdę uczy pokory, korzystania z życia, jak używki wpływają na myślenie i jak bardzo wyniszczają organizm. W późniejszych odcinkach widać konsekwencje podejmowanych przez bohaterów decyzji. 


Co dwa sezony zmieniają się aktorzy, co na początku może denerwować, ponieważ trudno jest się przyzwyczaić, jednak pod koniec drugiego sezonu, z danymi aktorami cięzko jest się z nimi "rozstać". Serial bardzo dobrze zrobiony, prosty a zarazem bardzo trudny. Prosty pod względem oglądania, a trudny pod względem tematycznym. Powiem jedno, nieźle ryje banie! :D
Bardzo serdecznie Wam polecam :*

3. The 100

Wojna nuklearna niszczy ziemię. Udało sie przeżyć tylko nielicznym, którzy wylecieli w kosmos i mieszkali na tzw. Arce. Kiedy Kanclerz Arki po nie całych 100 latach życia na niej, dowiaduje się, że zaczyna brakować tlenu i jedzenia, postanawia wysłać stu młodych więźniów na ziemie. 



Po wylądowaniu na Ziemi, dowódstwo nad całą grupą biorą Clarc i Bellamie. Bohaterowie odkrywają, że nie tylko oni są na planecie, ale również ludzie, którzy przetrwali bombę, oraz ludzie, którzy żyją pod ziemią. Zaczynają się wojny między klanami, zawarte są również miłosne sceny. Serial dla osób, które lubią napięcie. Kiedy oglądałam 3 sezon to moje serce biło tak szybko ze zdenerwowania, że myślałam, że mi wyskoczy. Bardzo emocjonalny film, który również daje do myślenia!

4. Dexter

Oj to jest dopiero serial... Tytułowy bohater serialu jako małe dziecko był świadkiem jak zażynano ( dosłownie) jego matkę. Znalazł go policjant, który później adoptował chłopca. Przez tę dramę z dzieciństwa, Dexter zaczyna się dziwnie zachowywać, zabija zwierzęta i w pewnym momencie chciał zabijać ludzi. Kiedy jego ojciec zobaczył to wymyślił mu kodeks, dzięki któremu Dexter miał postępować. 


Co najśmieszniejsze, Dexter pracuje jako eksper do spraw krwi w policji. Jednak nie zabija on przypadkowych ludzi, a zabija on osoby, które sprawiedliwość nie skazała na więzienie lub śmierć. Może Ci się wydawać, że jest on bezuczuciowym psychopatą, tak jednak nie jest, zakłada rodzinę, żyje sobie, wiadomo przychodzi czas, gdzie wszystko mu się zaczyna wymykać spod kontroli. Jesteś ciekawy? ZACZNIJ OGLĄDAĆ! :* 

5. SKAZANY NA ŚMIERĆ

Niestety nie miałam okazji obejrzeć tego serialu, ale oglądał go mój chłopak Mateusz. A jeśli on mówi, że coś jest naprawdę godne polecenia to musi tak być. To co teraz przeczytacie to napisana recenzja, zachęta dla Was od niego. Bardzo dziękuje Kochanie za pomoc :* 

"„Skazany na śmierć” (ang. „Prison Break”) to amerykański serial telewizji FOX gatunku dramat, thriller. Główny bohater, Michael Scofield, postanawia wytatuować sobie na ciele ogromny tatuaż, po czym napada na bank, poddając się po oddaniu pierwszego strzału z broni. Dla wielu osób mogłoby się to wydawać całkowicie bezsensowne, lecz po pewnym czasie poznajemy prawdziwy zamiar Michaela. Jego brat, Lincoln, został wrobiony w zabójstwo brata wiceprezydenta i skazany na karę śmierci.



Dlatego Michael pod wpływem własnego geniuszu decyduje się uratować swojego brata. Jako inżynier, był on jednym z architektów projektujących budynek więzienia, a jego można powiedzieć – zwykła „dziara”, skrywa w sobie tajemnicę ucieczki braci z więzienia. Uważam, że jest to serial, który każdy w swoim życiu powinien obejrzeć przynajmniej raz, a ta amerykańska produkcja sprawia, że kończąc odcinek, nie potrafimy się oprzeć pokusie rozpoczęcia kolejnego nawet, gdy jest już 2 w nocy, a następnego dnia musimy wstać rano do szkoły. W sieci krążą artykuły o postanowieniu wznowienia serialu po 6 latach od zakończenia ostatniego sezonu przez telewizję FOX. Nie znana jest jednak jeszcze dokładna data premiery. Nie wiem, jak Wy, ale ja czekam z niecierpliwością na powrót tego genialnego serialu, co powoduje we mnie chęć przypomnienia sobie poprzednich sezonów."


A o serialu "Breaking Bad" napiszę jak skońćzę oglądać :* Mam nadzieje, że Was zachęciłam, piszcie w komentarzach jakie są wasze ulubione seriale!! Do następnego Kochani :* <3


You Might Also Like

9 komentarzy:

  1. wszystkie znam, ale nie oglądałam pierwszego, więc chyba się na niego skuszę, bo właśnie szukałam czegoś nowego. ;) a ten zapowiada się ciekawie. ;)
    dziękuję za inspirację, pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Breaking Bad oglądałam i polecam :)
    A American Horror Story właśnie jestem na drugim sezonie, pierwszy jak na razie mogę polecić - jest tak dziwny, że aż fajny. Na początku stwierdziłam, że strasznie wszystko jest po.pieprzone delikatnie mówiąc, ale przez to się tak wciągnęłam, że w trzy dni obejrzałam 1 sezon ;3


    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Będzie mi miło jak zajrzysz do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O większości słyszała i oglądałam The 100 ale nie do końca! Musze skończyć chociaż teraz jestem na 6 sezonie Pamietnikow wampirow! Wiem co polecasz i skorzystam gdy skoncze wyżej napisane 😊 slaguu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny post i mega mi się podoba twój gust filmów, bo ja właśnie takie filmy kocham oglądać, dzięki tobie wiem co będę oglądać za tydzień. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. American horror story to naprawdę genialny serial. Uwielbiam go :) skins zaczęłam oglądać, ale średnio mi się spodobał. Skazany na śmierć widziałam tylko urywki. Resztę jak skończę pozostałe seriale to pewnie obejrzę. Czekam na post, w którym opowiesz o Breaking Bad. Sporo ludzi mi go polecało, ale nie wiem do końca o czym jest i właśnie z chęcią przeczytam Twoją opinię ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnego, ale bardzo zaciekawił mnie DEXTER :)
    MARTHA-ZAPRASZAM💋

    OdpowiedzUsuń
  7. chciałam obejrzeć american horror story, ale obejrzę jeszcze skiny bo wydaje sie super!:) zaobserwowałam

    OdpowiedzUsuń
  8. aż żałuję, że obecnie nie mam czasu na oglądanie seriali... Dexter bardzo przypadł mi do gustu, ale niestety nie dane mi było dotrwać do końca...
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń